dinsdag 9 september 2008

Verdwenen Stadsgezicht 's-Hertogenbosch

Dit is de Diepstraat, een verdwenen stukje stadsgezicht.
Na enig speurwerk in het stadsarchief van de gemeente 's-Hertogenbosch, heb ik ontdekt dat in dit specifieke stukje stad een verre verwant van mij geleefd moet hebben. Het straatje is nu weg omdat de meeste huizen onbewoonbaar verklaard werden en dus moesten wijken voor nieuwbouw. Zo te zien en volgens mij hadden de mensen het niet erg breed in dit deel van de stad. Op de achtergrond zie je de uit 1491 daterende toren van het Sint Antoniuskapel.

En zo ziet het er vandaag de dag uit.

1 opmerking:

Anoniem zei

ja raymond een mooi oud stadgezicht
arm maar metelkaar..ik herinner
mij dit ook nog wel..maar mocht er graag altijd zijn..leuke vriend heb je....nou tot de volgende keer gr grietje en haar kasjotten.....