zondag 28 september 2008

Het hart van de Ardèche

Het moet een jaar of twee geleden zijn dat ik tijdens een wandeltocht door de Ardèche, zuid Frankrijk, dit staaltje van ernstige liefde tegenkwam. Hier middenin de woest stromende Ardèche, moet eens iemand, zijn of haar liefde betuigd hebben door een prachtig hart uit te beitelen in een enorme kei aan de oever van de stromende rivier. Wie de rivier Ardèche kent weet dat de stroming ieder jaar anders verloopt. Het moet dan ook een toevalstreffer geweest zijn dat ik dit stenen hart tegenkwam, zou ik er nu om gaan lopen zoeken, kwam ik het waarschijnlijk niet meer tegen. Gezien de hardheid van het gesteente moet dit een geweldige krachtsinspanning geweest zijn. Hij of zij moet veel van hem of haar gehouden hebben. Fascinerend niet?

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo raymond
ja zeker je weet liefde gaat door dik en dun...gweldig.ik heb vroeger mijn [geliefde] in een boom in gaasterland gekerft..bestaat ook nog het is een hele oude boom...de vriend is al dood maar blijft eeuwig in mij voortleven ..mijn eerste liefde ik was 7 jaar ik was in een vacantie huis voor gezondhijd..dag raymond...ik kan niet op diny zijn site komen .jammer..doei..